Практика оптимізації товарних запасів і асортименту компанії

чи Можна зменшити рівень товарних запасів, уникнувши скорочення асортименту? Як вивести на ринок нові товари і не допустити утворення «неліквідів»? Як максимально використовувати можливості сучасних інформаційних систем для оптимізації оборотних активів компанії? У даній статті ми спробуємо знайти відповіді на ці і інші питання.

Нові економічні умови

Ринкові умови, що склалися на російському ринку за останній рік, примусили багато компаній переглянути свою стратегію управління оборотними активами.
Якщо раніше, використовуючи недорогі короткострокові кредити, можна було дозволити собі фінансувати не тільки поточну діяльність, але і проекти, направлені на розвиток підприємства, то сьогодні в умовах обмеженого доступу до кредитних ресурсів на перше місце встає питання забезпечення мінімально необхідного рівня ліквідності і платоспроможності компанії, тобто елементарного виживання.
Про проекти розвитку доводиться забути до кращих часів. Як мовиться: “Не до жиру – бути б живу”. І все це – на тлі загального падіння купівельного попиту по багатьом галузям економіки.
Зрозуміло, що в такій ситуації багато компаній вимушено знижувати свою ділову активність, об’єми продажів і виробництва – загалом, скорочувати оборотні активи, “вилучаючи” з обороту такі необхідні сьогодні вільні грошові кошти.

Багатьом довелося переглянути своє відношення до дебіторської заборгованості, короткострокових фінансових вкладень, мінімального запасу вільних грошових коштів. Одним з вимушених заходів також стало скорочення товарних запасів торгових компаній. Звичайно, здорово, якщо зниження товарних запасів відбувається за рахунок їх оптимізації і зниження періоду оборотності.
А що коли необхідність скорочення товарних запасів приводить до зменшення асортименту? Адже зрозуміло до чого це може привести завтра – до зниження об’ємів продажів в порівнянні з минулими періодами. І це зараз, коли покупці стали менш активними і широкий асортиментний ряд є одним з ключових чинників, що дозволяють утримати рівень продажів на прийнятному рівні.

Read the rest of this entry…

асортимент, запас, каталог, магазин, товар,

1СCRM – інструмент антикризового управління контроль клієнтської бази

В умовах спаду попиту для будь-якої компанії однієї з головних завдань є контроль і утримання клієнтів – основного, а в більшості випадків і єдиного джерела доходу компанії. Як говорить одна бізнес-приказку: “Клієнт годує Вас і Ваших дітей”.

Давайте ще раз пригадаємо “побиті” фрази, які зобов’язаний знати кожен керівник і менеджер з продажу:

  • 20 % клієнтів приносять 80 % прибули (правило Парето);
  • Витрати на залучення нового клієнта в 5-10 разів більше, ніж на утримання того, що існує;
  • Велика частина компаній із списку Fortune 500 втрачає 50 % своїх клієнтів кожні 5 років;
  • Велика частина клієнтів окупається лише через рік роботи з ними (відповідно, якщо клієнт “пішов” до цього терміну, то він приніс збиток компанії);
  • Близько 50 % існуючих клієнтів компанії не прибуткові із-за неефективної взаємодії з ними;
  • Збільшення “утримання” клієнтів на 5 % збільшує прибуток компанії на 25-55 %;
  • В середньому компанія контактує 6 разів на рік з потенційним і лише 4 рази на рік з існуючим клієнтом…

Знайомі твердження і статистика, чи не так? Але запитаєте себе, а чи є у Вашій компанії інструмент, який дозволяє оцінити, наскільки близькі показники компанії до приведених вище середньостатистичних даних? У чому Ваша компанія ефективніша, а в чому програє “середньостатистичною”? Чи є взагалі у Вас засіб, що дозволяє аналізувати дані про всіх клієнтів, постачальників, партнерів і конкурентів в єдиній базі?

.

Клієнтська база: а чи є вона у нас?

Read the rest of this entry…

завдання, клієнт, менеджер,

Роздрібна спеціалізація ІТ

останнім часом в різних публікаціях і на всіляких форумах багато мовиться про необхідність скорочення витрат і тотальної економії, починаючи від масштабних інвестиційних проектів і закінчуючи офісним папером.Ці тенденції не пройшли мимо інформаційних технологій. Але що саме і як скорочувати з ІТ і в такій галузі як роздрібна торгівля ми розглянемо в цій статті.

Read the rest of this entry…

адміністратор, забезпечення, магазин, модернізація,

Практика розробки стратегії в кризовий період

Збираючись відвідати улюблену тещу, що проживає на іншому кінці міста, ми не тільки формулируем мета нашої подорожі, але продумываем стратегію її досягнення (маршрут), а також плануємо і набуваємо необходимые ресурсів (бензин).
Наслідки запізнення на званий обід, звичайно, можуть бути сумними, але все таки в більшості випадків ці втрати куди менш трагічні, чим найбільш вірогідна доля компанії, керівник якої не поклопотався про маркетингове планування, тобто про разработке стратегію достижения цілей в рамках запланированных ресурсів .
У статті описана практична процедура розробки маркетингової стратегії в кризовий період.

Read the rest of this entry…

клієнт, реалізація, сегмент, споживач, стратегія,

Боротьба за ефективність Час діяти

Криза, будь він внутрішнім або зовнішнім, примушує людей вчитися, а компанії мінятися. Поки компанія приносить прибуток, і немає натяку на проблеми, власник і директор навряд чи готові до серйозних змін.

Низька ефективність в бізнесі (як і прихована хвороба), небезпечна тим, що під час кризи вона загрожує не тільки стійкості, але і самому існуванню компанії. До того ж, мало хто любить загартовуватися, робити щеплення і застосовувати профілактичні заходи.
Перше, що приходить в голову під час нездужання – прийняти аспірин (для компанії – відмовитися від інвестиційних проектів, скоротити рекламу і частину співробітників), щоб прибрати симптоми, часто не вирішуючи глибинні проблеми бізнесу. Логіка точкових, термінових заходів під час гострої фази кризи здається цілком виправданою.
Проте, «симптоматичне лікування» призводить до того, що коли потреба в глибоких, структурних змінах стає для всіх очевидною, у компанії не вистачає ні ресурси, ні час на серйозні зміни.

найскладніше, на мій погляд, в управлінні – це орієнтація на потребі ринку (читай – клієнта) і мотивація персоналу. Скільки копій зламано у пошуках ідеальної системи мотивації, скільки статей написано, а ефективність персоналу в Росії як і раніше, одна з найнижчих в світі.
Гуру менеджменту Пітер Друкер в книзі “Завдання менеджменту в XXI столітті” передрікає прорив в ефективності людської праці, що приведе до багатократного скорочення числа що працюють при зростанні ефективності підприємства. Зараз 2009 рік і економічна криза вимагає ефективного управління, але рішенням цієї задачі в Росії можуть похвалитися небагато компаній.
До кризи, зростання зарплатових очікувань було куди швидшим, ніж зростання віддачі від співробітників. Економічну кризу охолодив перегрітий ринок праці, і це час для того, щоб звернутися до досвіду західних колег в частині підвищення ефективності роботи свого підприємства.

Перше, що приходить на думку керівникові під час кризи – оптимізувати витрати на фонд оплати праці, тобто скоротити, відправити до відпусток, звільнити. Але, якщо вдуматися, основну цінність в бізнесі, створюють люди, їх знання, навики і таланти. Конкурентоспроможність підприємства визначається її співробітниками.
Причому велику цінність створюють саме найбільш високооплачувані («дорогі») співробітники, а заощадити багато на низькооплачуваних працівниках навряд чи вдасться. Помилково вважати, що талановиті і ефективні фахівці не зможуть знайти собі застосування в змінних умовах. Вони, мабуть, швидше за інших уміють адаптуватися, і досягати особистого успіху в нових ситуаціях.
Ті, компанії, які зможуть швидко перебудуватися під нові кризові умови, зможуть узяти собі в штат висококваліфікований персонал, що потрапив на ринок праці в результаті буму скорочень. А при умілому керівництві талановиті співробітники, поза сумнівом, приведуть компанію до лідерства на ринку.
Отже, якщо Ви в кризовій ситуації вибираєте стратегію лідерства, тоді потрібно зробити упевнений крок у бік змін в бізнесі і підвищення ефективності існуючого персоналу.

Read the rest of this entry…

ефективність, керівник, мотивація, показник, співробітник,