Елементи якості

У справжній статті розглядаються питання, пов’язані із забезпеченням якості вихідної продукції і послуг:

• з чого починається якість і які його складові;

• як досягти високого рівня якості і підтримувати його;

• і що це взагалі таке.

Передмова



Ніхто і ніколи не відмовлявся від якості. І, природно, було б абсолютно неймовірним почути від клієнта або замовника щось подібне до: «Зробіть мені таку ось штуку, а якість мене не цікавить – як вийде, хай так і буде».

З іншого боку, питання забезпечення якості продукції є комплексними і достатньо складними, і необхідно виконати велику роботу в масштабах всієї організації, щоб дійсно досягти високої якості.

І, проте, рідко хто замислюється, що ж таку якість і які зусилля необхідно прикласти для того, що б його (якість) отримати. Спробуйте для себе сформулювати те, яким чином можна досягти якості вихідної продукції і що необхідно для цього зробити?

Швидше за все, у вас вийшло наступне (або щось схоже):

• повсюдне використання автоматизації і комп’ютеризації;

• використання нових машин, устаткування і пристосувань;

• наполеглива робота, відрядна платня праці, винагорода за підсумками роботи, госпрозрахунок на кожному робочому місці, преміювання;

• наявність інструкцій, робочих планів, управління по результатах або управління по цілях (Management by Objectives);

• високий професіоналізм працівників, проведення кваліфікацій співробітників і введення тарифних сіток за наслідками кваліфікації;

• бездефектність, забезпечення вимог технічних умов.

В принципі, цей список можна продовжувати в тому ж дусі. На жаль, все це невірно. Вірніше, в деяких випадках це невірно в тому плані, що ці чинників не достатньо для забезпечення якості, а в деяких випадках – деякі з них навіть перешкоджають отриманню вихідної продукції з високим рівнем якості.

Ви можете сприйняти це як парадокс і не погодитися з таким твердженням. Але тоді пригадаєте продукцію підприємств колишнього СРСР, особливо ту, яка називалася «Товари побутового і господарського призначення», – практично все, що перераховане вище, на підприємствах присутнє, але чи можна було назвати ту продукцію якісної?

Що таке якість?

Щоб досягти або намітити шляхи досягнення чого-небудь нам необхідно спершу визначити що ми хочемо досягти (при цьому, ми вже знаємо, що наша мета – високий рівень якості вихідної продукції), тобто визначимо, що таке якість.

вимога, замовник, продукція, рівень, споживач,
  1. Система менеджменту якості як інструмент оптимізації системи управління малим підприємством IT- галузі
  2. Підвищення ефективності системи менеджменту якості компанії
  3. Збалансована система показників – могутній інструмент впровадження системи менеджменту якості на базі стандартів ISO 90002000
  4. Система якості допоможе утриматися на плаву в морі фінансової кризи
  5. СМК – інструмент утримання клієнтів в умовах економічної кризи

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11