Генеральне прибирання або детоксикация компаній

Питання підвищення ефективності підприємств завжди були актуальні для компаній. У нинішніх економічних умовах особливо актуальним стає пошук додаткових внутрішніх резервів для забезпечення стійкості бізнесу.

За осінньо-зимовий період 2008-2009 г.г. багато організацій прийняли ряд оздоровчих програм, в яких найбільш типовими заходами є наступні:

  • скорочення персоналу;
  • скорочення витрат;
  • перегляд системи матеріальної мотивації;
  • згортання інвестиційних проектів;
  • відмова від добродійності і «іграшок для Шефа».

Дані заходи фактично можна назвати «генеральним прибиранням», яке назріло в компаніях давно, але, тільки нинішня економічна ситуація примусила керівників серйозно задуматися про її необхідність. Далі в даній статті ми визначимо основні «токсини» і запропонуємо «очисні» заходи і інструменти.

Як ні сумно, але головним джерелом надмірних витрат в російських компаніях є персонал. Це зв’язано, перш за все, з наявністю в будь-якій компанії очевидного «баласту». На думку експертів, на 10-20% можна легко скоротити персонал більшості компаній. У організаціях, які практично позбулися бізнесу, скорочення можуть бути набагато вагоміше, оскільки
люди не тільки їх основний актив, але і головна стаття витрат. При цьому висока вірогідність помилки скорочення найбільш ефективних співробітників, що приносять компанії основний прибуток.

Також ні для кого не секрет, що в Москві, Санкт-Петербурзі і регіональних центрах існує «зарплатовий токсин» – надвисокі необгрунтовані зарплати. Природним бажанням власників в ситуації, що склалася, стає перегляд зарплат, бонусів, соціальних пакетів.

Забути про бонуси, звичайно, можна, але на дуже короткий час і в дуже складних ситуаціях. Відміна бонусів робить серйозний вплив на лояльність персоналу і породжує чутки про використання економічної ситуації для обгрунтування звільнень, а також невиплат премій і «тринадцятих» зарплат за наслідками роботи за рік.

Багато компаній вжили такому заходу: понизили базову фіксовану частину зарплати (за «процес») і збільшили змінну бонусную частина (за «результат») в надії, що це дозволить підвищити ефективність співробітників.

Окрім «зарплатового токсину» слід зазначити ще і такі «токсини», як необгрунтовані ставки орендної плати, некоректно розраховані активи, завищена собівартість і ціна товарів і послуг, завищена рентабельність, зайві структури, непотрібні напрями бізнесу і т.д.

В той же час, власники бізнесів чекають від своїх топ-менеджерів не тільки «забезпечення процесу», але і цілком конкретних фінансових результатів. Ключовим завданням зараз стає збільшення прибули за рахунок збільшення віддачі від співробітників при одночасному зниженні витрат на них. Це також знайшло віддзеркалення в типових програмах підвищення ефективності.

витрата, розрахунок,
  1. Як заощадити на ремонтах в умовах фінансової кризи
  2. Антикризовий пакет компанії
  3. Криза в машинобудуванні – від погроз і упущених можливостей до рішень для підвищення ефективності
  4. Оптимізація витрат на джерела залучення персоналу за допомогою 1СЗарплата і Управління Персоналом 8
  5. Інформаційні технології в управлінні підприємством в умовах кризи

Pages: 1 2 3 4 5 6