Концепція єдиного інформаційного простору в управлінні ІТ службою

Вже стали загальним місцем міркування про значення ІТ, що постійно росло, послуг в економіці підприємства і, відповідно, про зростаючу цінність автоматизації діяльності в області надання цих послуг. Проте, якщо подивитися на проблему очима реального ІТ менеджера, з хорошими інструментами тут непросто.
Функції ІТ служби, в автоматизації яких наш менеджер може бути зацікавлений, багатообразні. Це, в традиційних термінах, і бізнес-моделювання, і управління проектами (в основному, проектами розробки і/або впровадження додатків), і управління вимогами користувачів, і бюджетування, і коє-то ще.
Виникає здорове бажання зняти з полиці якийсь програмний продукт, що охоплює всі ці функції в єдиному інформаційному середовищі, оскільки інтуїтивно зрозуміло, що функції тісно взаємозв’язані і мають багато загальних інформаційних об’єктів. Але тут-то і заковика. Найбільш просунуті знавці інформовані про лінійку IBM Rational.
Це дійсно концептуально (і багато в чому програмно) цілісний багатофункціональний інструментарій, що охоплює практично всі перераховані вище розділи, хоч і з явним ухилом в управління розробкою нових продуктів, що для більшості ІТ служб не так актуально. Але з полиці його так просто не знімеш – важкуватий буде. Коштує дорого, упроваджується непросто.
Звичайно, для 98% Top500, де він, за даними IBM, використовується, це, мабуть, не проблема. Але для тих підприємств, де вартість оволодіння їм запросто може перевищити весь річній ІТ бюджет, IBM Rational рішенням не є. І що тоді?

Існують, звичайно, розвинені інструменти по окремих функціональних розділах. Для бізнес-моделірованія – ARIS, BPwin, та ж Rational Rose. Для управління проектами – Open Plan, Primavera, MS Project. Для управління вимогами – скажімо, HP Open View.
Але, по-перше, інструменти теж, здебільшого, важкуваті, по-друге, розрізнені, інформаційно між собою не зв’язані, цілісний процес самі по собі не організуючі. І в третіх – що особливо відноситься до інструментів бізнес-моделірованія, – мало практичні.
Хоча той же ARIS позиціонується і як інструмент візуалізації, і як початковий матеріал для автоматизації, нам важко собі уявити практикуючого менеджера, який в звичайному житті буде його для цієї мети комплексно (понад одной-двух картинки) використовувати.
Та і трудомісткість опису об’єкту тут така, що оний опис для працюючого бізнесу свідомо втрачає актуальність задовго до того, як буде складено.

Так що ж робити? А виходить, що бог на душу покладе. Брати якісь шматки перерахованих інструментів, на швидку руку зшити їх суворими нитками незамінного Excel, і, у міру сил, жити.

Існує ще, звичайно, дуже модне нині слово ITIL і багатообразна активність навколо нього. Але бібліотека ITIL сама по собі не програмний інструмент – це лише обширні текстуальні збори знань і підходів до управління ІТ діяльністю.

вимога, обєкт, послуга, служба,
  1. Формування єдиного інформаційного простору інтеграція системи управління складом з наявними програмними продуктами компанії
  2. Результати для обєкт
  3. Інформаційні технології в управлінні підприємством в умовах кризи
  4. Застосування бухгалтерського обліку в управлінні
  5. Що змінилося в управлінні компанією в нових економічних умовах Інтервю з Генеральним директором Краснодарського і Волгоградського філіалів ТД Корсо-експерт Сергієм Бельцом

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8