Криза в машинобудуванні – від погроз і упущених можливостей до рішень для підвищення ефективності

Вітчизняний машинобудівний комплекс зараз повною мірою відчуває дію світової економічної кризи. У статті Олексія Кислова (фірма «1С») на прикладі одного з підприємств галузі розглянуті типові проблеми, з якими зіткнулися багато машинобудівників зараз, а також приводяться рекомендації і шляхи їх рішення в поточних економічних реаліях.

  • Опис ситуації в компанії
  • Собівартість продукції, варіанти розрахунку
  • Технологічна складова конкурентної переваги
  • Організація виробничого планування
  • Оптимізація матеріального постачання
  • Управління технічним обслуговуванням устаткування
  • Управління якістю на підприємстві
  • Управління змінами як елемент проектної діяльності
  • Зведена таблиця компонент програмно – методичного комплексу “1С:Машиностроение”

Стратегія розвитку, в поточних економічних умовах, підприємств машинобудівної галузі до цих пір не ясна, немає чіткого плану подальших дій, рішення часто ухвалюються хаотично – як реакція на яке – або зовнішня або внутрішня подія.
Багато підприємств до цих пір чекають «руку Батечка-Царя», яка повинна врятувати у важкі роки, при цьому до кінця не усвідомивши, що вирішальне слово завжди за самим підприємством, яке може вже прямо зараз розумно переходити на політику рішучих дій. А що саме можна зробити?

По суті, будь-яка криза – це період не тільки погроз, але і час, коли можна закласти фундамент нових перемог.

Розглянемо приклад: машинобудівне підприємство, чисельністю близько 3000 чоловік. Продукція диверсифікована: є цивільне виробництво, і виробництво, спеціально виділене під державні замовлення. В наявності штат конструкторсько-технологічної і фінансово-бухгалтерської служб, є своє ІТ-підрозділ.
Власне виробництво розділене на заготовче, механообрабативающєє і складальне. Є свій ливарний цех. На підприємстві традиційно використовувався локалізований технологічний підхід до організації виробництва, проте останнім часом було прикладено немало зусиль для організації продуктових осередків і відмови від верховенства розподілу робочих центрів за типом операційної обробки.
Підприємство не мало належного об’єму власних оборотних коштів в локризовий період, як наслідок – наявність великої кількості банківських позик, в забезпечення яких були закладені виробничі площі.
Фактична собівартість продукції не розраховувалася, використовувався «казановою» метод з розподілом витрат на виготовлення за системою наряд-заказов, які могли включати що одночасно комплектує власного виготовлення, під збірку готової продукції як для цивільного ринку, так і для спеціальних державних замовлень.

витрата, мінімізація, продукція, собівартість,
  1. Підвищення ефективності системи менеджменту якості компанії
  2. Огляд рішень по автоматизації складу на платформі 1СПредприятие
  3. Показники оцінки ефективності витрат на персонал
  4. Результати для криза
  5. Автоматизація оцінки ефективності діяльності персоналу

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11