Методика управління асортиментом і товарним запасом торгової компанії

В умовах економічної кризи однієї з центральних проблем бізнесу є дефіцит оборотних коштів. У торгових компаніях істотна частина оборотних коштів знаходиться на складі, тому завдання ефективного управління товарним запасом і асортиментом в цілому, в період кризи стає життєво важливою.
Особливо гострою проблема оптимізації асортименту і товарного запасу є для таких бізнесів як комплексне постачання товарів на промисловий ринок, роздрібна для опту торгівля в мультибрендовых компаніях, широкопрофільна дістрібьюция.

Методика управління асортиментом і товарним запасом торгової компанії В статті описана методика рішення цієї задачі на прикладі торгової компанії, що здійснює комплексне постачання товарів широкого асортименту на промисловому ринку.

На десятому році діяльності, вступивши в період економічної кризи, компанія «Ідеал» вирішила підійти до методики управління асортиментом і товарним запасом (УАТЗ) на основі загальної теорії управління. Перш за все, керівники компанії задумалися про основні елементи цієї підсистеми управління ресурсами підприємства.

Пригадавши про результати праці Лебедя, Раку і Щуки, керівництво вирішило зосередити функції УАТЗ в руках одного посадовця і назвало цю посаду Товарний Менеджер (ТМ). Так у системи УАТЗ з’явився суб’єкт управління. Оскільки асортимент був широкий, один співробітник не міг справитися з його управлінням, і виникло питання про принцип розділення зон відповідальності між декількома ТМ.
По ряду маркетингових і логістичних причин як основний класифікатор асортименту компанією був вибраний Загальноросійський класифікатор продукції (ОКП). Така структуризація не тільки дозволила стикувати статистику товарообігу із зовнішніми маркетинговими і логістичними джерелами, але і повністю відповідала бізнес-ідєє комплексного постачання (КП).
У компанії порахували доцільним розділити відповідальність за управління номенклатурою між ТМ відповідно до принципів організації ОКП, і товарні менеджери були закріплені за підкласами цього класифікатора.

Ніхто не сумнівався, что об’єктом управління системи УАТЗ повинна стати номенклатура, структурована відповідно до ОКП.
Приймаючи до уваги, що клієнти були вередливі і мали свої переваги серед виробників товару, стало зрозуміло, що торгові марки також претендують на роль об’єктів управління, оскільки ігнорувати думку клієнтів керівництво не планувало.

Враховуючи значний товарообіг «Ідеалу», компанію облягали численні постачальники, включаючи представників зарубіжних вендоров і їх місцевих ділерів. Для комплексного постачання закупівля товару однієї і тієї ж торгової марки могла проводитися у різних постачальників, що забезпечують різні маркетингові, логістичні, економічні і навіть споживчі характеристики товару.
На користь УАТЗ необхідно було управляти відносинами з постачальниками, тому постачальники стали третьим об’єктом управління.

асортимент, закупівля, запас, постачальник, постачання,
  1. Формування єдиного інформаційного простору інтеграція системи управління складом з наявними програмними продуктами компанії
  2. Методичні основи роботи товарних менеджерів
  3. Практика оптимізації товарних запасів і асортименту компанії
  4. Методика формування нематеріальної мотивації
  5. Автоматизована система управління підприємством компанії ОАО ОГК-2 на основі 1СПредприятие 8

Pages: 1 2 3 4 5 6