Народження і смерть дебіторської заборгованості

Як возникает дебіторська заборгованість , чому вона росте або раптом падає, від чиїх підступів або подвигів залежать її трансформації? Існує таке стійке выражение «управління дебіторською заборгованістю», яке народжує в свідомості ілюзію, что дебіторська заборгованість – це щось цілісне і нероздільне, з одного боку, і що існує якийсь дресирувальник або пілот надзвукового літака, який управляє звіром на ім’я «дебіторка», з іншою.

Народження і смерть дебіторської заборгованості Але не все так просто. Річ у тому, що возникает дебіторська заборгованість в рамках окремих операцій, які полягають окремими і конкретними особами з боку замовника і з боку постачальника. І лише там, де вона виникає, нею і можна управляти.
Тобто дебіторка – це поняття збірне, і кожними «окремими» дебіторкой управляють окремо.

Проте компанія в особі директора мріє про планування і контроль дебіторської заборгованості саме як цілого, виразимого конкретним числом.

Нетерплячий читач, ймовірно, вже перевівся від тривалого викладу очевидних фактів. Але ми вже прийшли.

Щоб управляти кожною окремою операцією, не вистачить ні очі, ні руки у будь-якого управлінця, тому потрібно зробити так, щоб особа, що відповідає за конкретну операцію, і клієнт кожного разу ухвалювали «правильне» рішення без участі керівництва.

Ось ми і наблизилися до головної теми цієї статті впритул. Як схилити клієнтів і ваших рядових співробітників до дружної роботи над зменшенням небажаної дебіторської заборгованості?

Якщо ваша дебіторська заборгованість збільшується, значить, в цьому хтось зацікавлений. Це змахує на манію переслідування, але все-таки задумайтеся над питанням: кому вигідно давати клієнтам у борг?

Одна з класичних концепцій менеджменту говорить про те, що при плануванні діяльності компанії необхідно враховувати інтереси всіх залучених осіб.

Головними зацікавленими особами є:

  • клієнти
  • співробітники і
  • сама компанія як ціле, таке, що має свої власні цілі (головні представники цієї сторони – акціонери).

При побудові значущих інтеграційних процесів повинна бути проведена робота по поєднанню інтересів цих сторін, що забезпечить:

  • добровільний рух сторін до однієї мети,
  • економію ресурсів для контролю діяльності і дій, що коректують, оскільки система буде здібна до самокоректування.

Як підсумок, ефективність процесу буде набагато вища, ніж при необхідності долати опір або байдужість осіб, чиї інтереси в процесі не були враховані.

Дебіторська заборгованість. Кому вигідно?

Проаналізуйте:

  1. Кому і наскільки вигідно відпускати товар в кредит: компанії, клієнтам, співробітникам?
  2. Кому і наскільки вигідно повертати довгі: компанії, клієнтам, співробітникам?
борг, заборгованість, клієнт, операція, політика, співробітник,
  1. Параметри дебіторської заборгованості в контексті діяльності підприємства
  2. Управління дебіторською заборгованістю в умовах фінансової кризи
  3. Результати для заборгованість
  4. Витрати на фінансування бізнесу в галузі крупнооптової торгівлі
  5. Управління по результатах або управління причинами

Pages: 1 2 3 4 5