Організаційна структура і стратегія компанії

В сьогоднішній економічній ситуації багато керівників компаній шукають резерви у вдосконаленні організаційної структури. Сумнівів немає: правильно організована взаємодія між співробітниками і підрозділами здатна істотно підвищити ефективність бізнесу.
Але чи є структура первинною або повинна лише працювати на інші, більш загальні і високі цілі компанії? Постараємося відповісти на це питання, проаналізувавши життєвий шлях типової російської компанії.

Наша компанія з’явилася на комп’ютерному ринку на початку 90-х років, в період становлення російського бізнесу. Перші успіхи були пов’язані з постачаннями комп’ютерної техніки на корпоративний ринок.
Завдяки заповзятливості засновників, був швидко сформований стартовий капітал, організовано власне «виробництво викрутки», придбаний офіс в престижному районі Петербургу, сформований невеликий колектив співробітників.

Якось непомітно з’явилися торгові партнери: агенти, ділери, посередники. Сама собою народилася ідея використовувати вдало розташоване приміщення для організації роздрібних продажів, а офісних співробітників перемістити поверхом вище.

Не дивлячись на такий різноманітний бізнес, структура комерційного блоку компанії залишалася досить аморфною, зони відповідальності співробітників розмитими, має рацію і обов’язки неформалізованими. До середини 90-х років компанія бадьоро вступила в свою першу кризу розвитку, що іменується по класифікації И. Айзедиса «кризою керівництва», а по класифікації Л.
Грейнера «кризою лідерства».

Відповідно до рекомендацій класиків керівництво компанії зайнялося питаннями формалізації діяльності, зокрема побудовою організаційної структури. Не дивно, що була вибрана лінійно-функціональна структура , повністю відповідна за методологією етапу розвитку компанії і зображена на мал. 1.

Організаційна структура і стратегія компанії

Рис 1. Лінійно-функціональна структура управління

В правоті методистів організаційного розвитку сумніватися не доводиться: оптимальна структура управління тісно пов’язана з етапом життєвого циклу компанії. Проте, погодитеся, що однозначної залежності тут немає.
У явному або неявному вигляді, усвідомлено або несвідомо, обгрунтовано або необгрунтовано, перш ніж затверджувати структуру, керівник компанії прийняв стратегічні рішення:

  1. Формувати і підтримувати єдиний продукт компанії.
  2. Виводити продукт на 3 ринки (корпоративний, ділерський, роздрібний) силами окремих підрозділів.
  3. Враховуючи масштаб бізнесу, централізувати функції підтримки і забезпечення.

Таким чином, стратегія з’явилася додатковою координатою, , що визначила, організаційну структуру компанії на поточному етапі її розвитку.

криза, рис, розвиток, стратегія, структура,
  1. Антикризовий пакет компанії
  2. Методика управління асортиментом і товарним запасом торгової компанії
  3. Результати для структура
  4. Результати для стратегія
  5. Оптимізація організаційної структури управління компанією під час кризової ситуації в економіці

Pages: 1 2 3 4