Практичні питання організації ефективних комунікацій

В період кризи всі компанії шукають нові резерви в своїй діяльності. Нерідко великі можливості для підвищення ефективності бізнесу таяться в таких, здавалося б, простих елементах, як організація внутрішніх комунікацій.
Не дивлячись на очевидну важливість добре організованого обміну інформацією і велика кількість методичного матеріалу з цього питання, недоліки в організації внутрішніх комунікацій зустрічаються досить часто. У статті розглянуті деякі типові помилки організації взаємодії співробітників компанії

Практичні питання організації ефективних комунікацій Не претендуючи на методологічну новизну, а тільки з метою структуризації матеріалу, виділимо три рівні комунікацій в компанії:

  • Стратегічний,
  • Тактичний,
  • Оперативний.

На стратегічному рівні основними документами комунікацій є:

  • Місія і бачення власників,
  • Корпоративні принципи компанії,
  • Стратегічний план розвитку.

Практики бізнесу часто скептично відносяться до питання формулирования місії і бачення , забуваючи про те, що ці документи призначені, зокрема, для інформування найманих співробітників компанії про життєві цінності її засновників. Кілька років тому автор працював комерційним директором в торговій компанії.
Проблеми комунікацій серед керівників компанії були такими гострими, що власник бізнесу вирішив замовити тренінг по командообразованію. На тренінгу з’ясувалося, що найбільші проблеми спілкування існують якраз між власником, що управляє, і колективом найманих топ-менеджерів.
В ході тренінгу, серед інших завдань, кожний з учасників повинен був одним словом визначити свою самоідентифікацію і однією фразою – місію компанії. Керівник компанії ідентифікував себе як «Вчитель», а місію компанії визначив, як «Просування серед клієнтів передових методів ведення бізнесу»».
Не всі менеджери були готові прийняти таке позиціонування першої особи і просвітницьку спрямованість місії. Ситуація гранично спростилася: наймані співробітники повинні були прийняти цінності власника або покинути компанію, що деякі і зробили. Конфлікту вдалося б уникнути, якби внутрішні установки власника були сформульовані раніше.

У наш час наявність докладних посадових інструкцій і інших документів, що регламентують діяльність, стала нормою. Але на всі випадки життя інструкції не напишеш, і керівники часто стикаються з неправильним, на їх думку, поведінкою співробітників в нештатній ситуації. При цьому самі співробітники бувають щиро здивовані оцінкою начальника.
Вихід бачиться в наступному: у ситуації, не передбаченій регламентуючими документами, працівник повинен керуватися общими принципами поведінки і взаємодії, прийнятими в компанії. Ці принципи формулюються в документі, зазвичай именуемом «Корпоративні принципи» , і істотно сприяють взаєморозумінню між керівниками і підлеглими.

взаємодія, керівник, нарада, питання, співробітник,
  1. Результати для питання
  2. Методика формування нематеріальної мотивації
  3. Організація ефективної взаємодії підрозділів
  4. Боротьба за ефективність Час діяти
  5. Ефективне управління персоналом в кризовій ситуації завдання і рішення

Pages: 1 2 3 4 5 6