Система якості допоможе утриматися на плаву в морі фінансової кризи

Поточна ринкова ситуація показує, що навряд чи знайдуться компанії, яким вдасться подолати кризу, не відчувши ніяких негативних наслідків, адже економіка нашої країни вже дуже тісно злилася з світовою. Мінімізувати ризики таких наслідків можна, перш за все, скорочуючи витрати і підвищуючи ефективність роботи свого підприємства.

Замовник стає розбірливішим. Він, як і інші учасники ринку, “економить” і не хоче витрачати свої засоби на проекти, якість яких під сумнівом. Тому, швидше за все, більш конкурентоздатними в боротьбі за клієнта будуть компанії, які вже зарекомендували себе на ринку за рахунок високої якості своїх послуг.
У випадку, якщо проект співпраці з клієнтом вже йде, те продовження його буде можливим, якщо робота підрядчиків не викликає нарікань, інакше клієнт також “заощадить”, замінивши підрядчика. Таким чином, якість послуг, що надаються, висувається на перший план і в роботі з вже існуючими клієнтами.

Світовий досвід показує, що забезпечення якості було і залишається одному з найскладніших завдань, з якими доводиться стикатися компаніям при виробництві продукції і наданні послуг. Розробка і впровадження Системи менеджменту якості (СМК) може стати ефективною шляхом рішення цієї задачі.
Слід зазначити, що СМК стимулює підвищення ефективності бізнесу в будь-якій ринковій ситуації, пропонуючи підприємству достатні багато інструментів, що допомагають правильно планувати, виконувати, аналізувати і контролювати процеси надання послуг. В період фінансової нестабільності її застосування набуває особливе практичне значення.
Особливо актуальним стає застосування таких складових СМК як “Аналіз з боку керівництва”, “Управління невідповідностями” і “Забезпечення персоналом”.

Ефективність застосування цих механізмів в умовах кризи обумовлена наступними моментами. Невідповідності (“Невідповідності – це невиконання вимог” (МС ІСО 9004) можуть бути виявлені на будь-якій стадії роботи з клієнтом і завжди є причиною систематично виникаючих проблем, рішення яких вимагає значних витрат часу і засобів.
Своєчасне виявлення невідповідностей і їх усунення дозволяють попередити повторення виникаючих проблем, скоротивши тим самим витрати на підтримку якості. Скорочення проблем, що повторюються, також в значній мірі підвищує задоволеність клієнтів якістю робіт.

Якість надання послуг безпосередньо пов’язана з якістю використовуваних при цьому ресурсів і, особливо, людських ресурсів, як основного засобу виробництва. В умовах фінансової нестабільності правильно сформована “команда” стає критичним чинником для збереження позиції на ринку.

І, відповідно, утриматися на плаву без регулярного аналізу стає неможливим, тому актуальним стає застосування “Аналізу з боку вищого керівництва”.

На описі реалізації цих механізмів в СМК в компанії “Портал-Південь” хотілося б зупинитися докладніше.

Аналіз з боку керівництва

аналіз, завдання,
  1. Система менеджменту якості як інструмент оптимізації системи управління малим підприємством IT- галузі
  2. Збалансована система показників – могутній інструмент впровадження системи менеджменту якості на базі стандартів ISO 90002000
  3. Як заощадити на ремонтах в умовах фінансової кризи
  4. Управління дебіторською заборгованістю в умовах фінансової кризи
  5. Підвищення ефективності системи менеджменту якості компанії

Pages: 1 2 3 4 5 6