Антикризовий пакет компанії

В умовах фінансової кризи і економічного спаду перед власниками і керівниками більшості підприємств встає завдання оптимізації бізнесу, пошуку у відповідь реакції на різку зміну зовнішнього середовища із сприятливою на негативну.
Така ситуація застала багато менеджерів зненацька: тривалий період економічного зростання і позитивні очікування привели до відсутності альтернативних варіантів розвитку компанії у разі погіршення економічної кон’юнктури.
Таким чином, більшості керівників і фінансовим директорам необхідно «на швидку руку» розробляти антикризовий пакет заходів по стабілізації справ в компанії, а іноді і просто для виживання підприємства. Разом з фінансовими складнощами, основними завданнями багатьох підприємств стали збереження найбільш цінних кадрів і своєчасне виконання договірних зобов’язань компанії.
На наш погляд, особливість ситуації полягає в тому, що вживаний «антикризовий набір заходів» хоч і унікальний, але залежить, в першу чергу, від галузевої специфіки компанії і, в другу – вже від конкретних особливостей кожної компанії. Нижче ми приводимо основні розділи «Антикризового пакету» з коментарями і поясненнями.

Read the rest of this entry…

більшість, витрата, зміна, скорочення,

Мінімізація ризиків і втрат при вимушеному скороченні масштабів бізнесу

Припустимо, що керівник компанії, керуючись власним досвідом і заповзятливістю, а також рекомендаціями фахівців, зробив всі необхідні зусилля для збереження прибуткової частини в умовах поточної ситуації. І, проте, проаналізувавши результати останніх тижнів і планований бюджет, прийшов до висновку про необхідність скорочення масштабів діяльності.
У статті описана методика моделювання варіантів скорочення, призначена для мінімізації втрат і ризиків.

Цей матеріал заснований на особистому досвіді автора по скороченню масштабів бізнесу в 1998 г в ролі комерційного директора комп’ютерної фірми, досвіді антикризового управлінця, а також на досвіді роботи як бізнес-консультанта в період поточної кризи.

На жаль, в поточній кризовій ситуації деякі компанії потрапляють в положення, коли ради збереження бізнесу доводиться йти на скорочення його масштабів. Для вирішення цього завдання, як і для управління компанією в нормальній ситуації, є два діаметрально протилежних підходу – інтуїтивний і системний.
У основі інтуїтивного підходу лежить інтуїція, підприємницький талант керівника компанії, в основі системного – кількісні критерії, об’єктивна інформація, формалізована процедура.
Як завжди, істина лежить десь між цими двома крайніми точками зору і ідеальний варіант управління – це використання підприємницьких таланов керівників в сукупності з системою збору об’єктивної інформації і процедурами реалізації рішень. Про такий комплексний підхід до рішення задачі скорочення масштабів діяльності і піде далі мова.

Але перш ніж говорити про методику скорочення, хочеться сказати декілька слів про можливості збереження масштабів діяльності, оскільки скорочення – це крайній, вимушений захід.

Read the rest of this entry…

масштаб, період, результат, скорочення,

Важкий рік Що буде з бюджетами на зарплати і навчання

Працедавці в Румунії, Польщі, Південній Африці, Греції, Нідерландах, Норвегії і Швеції – одні з «найблагополучніших» учасників дослідження, в якому взяли участь представники 17 країн, опитані Manpower у вересні. Плани щодо найму персоналу на наступні три місяці були найменше оптимістичні в Іспанії, Італії і Ірландії.
Наприклад, заплановані на четвертий квартал об’єми найму відкидають Іспанію на п’ять років назад. У 12 з 17 країн, опитаних Manpower в Європі, на Середньому Сході і в Африці (регіон EMEA), планується зниження темпів найму в порівнянні з цифрами, які спостерігалися трьома місяцями раніше.
Можливо, зарубіжні працедавці понизили активність до кінця літа, але основна причина скорочення об’ємів найму, яку називають експерти, що дослідили зарубіжні ринки, – стан світової економіки. Справа вже торкнулася і бюджетів на навчання.

Read the rest of this entry…

бюджет, наймання, персонал, працедавець, скорочення,