Боротьба за ефективність Час діяти

Криза, будь він внутрішнім або зовнішнім, примушує людей вчитися, а компанії мінятися. Поки компанія приносить прибуток, і немає натяку на проблеми, власник і директор навряд чи готові до серйозних змін.

Низька ефективність в бізнесі (як і прихована хвороба), небезпечна тим, що під час кризи вона загрожує не тільки стійкості, але і самому існуванню компанії. До того ж, мало хто любить загартовуватися, робити щеплення і застосовувати профілактичні заходи.
Перше, що приходить в голову під час нездужання – прийняти аспірин (для компанії – відмовитися від інвестиційних проектів, скоротити рекламу і частину співробітників), щоб прибрати симптоми, часто не вирішуючи глибинні проблеми бізнесу. Логіка точкових, термінових заходів під час гострої фази кризи здається цілком виправданою.
Проте, «симптоматичне лікування» призводить до того, що коли потреба в глибоких, структурних змінах стає для всіх очевидною, у компанії не вистачає ні ресурси, ні час на серйозні зміни.

найскладніше, на мій погляд, в управлінні – це орієнтація на потребі ринку (читай – клієнта) і мотивація персоналу. Скільки копій зламано у пошуках ідеальної системи мотивації, скільки статей написано, а ефективність персоналу в Росії як і раніше, одна з найнижчих в світі.
Гуру менеджменту Пітер Друкер в книзі “Завдання менеджменту в XXI столітті” передрікає прорив в ефективності людської праці, що приведе до багатократного скорочення числа що працюють при зростанні ефективності підприємства. Зараз 2009 рік і економічна криза вимагає ефективного управління, але рішенням цієї задачі в Росії можуть похвалитися небагато компаній.
До кризи, зростання зарплатових очікувань було куди швидшим, ніж зростання віддачі від співробітників. Економічну кризу охолодив перегрітий ринок праці, і це час для того, щоб звернутися до досвіду західних колег в частині підвищення ефективності роботи свого підприємства.

Перше, що приходить на думку керівникові під час кризи – оптимізувати витрати на фонд оплати праці, тобто скоротити, відправити до відпусток, звільнити. Але, якщо вдуматися, основну цінність в бізнесі, створюють люди, їх знання, навики і таланти. Конкурентоспроможність підприємства визначається її співробітниками.
Причому велику цінність створюють саме найбільш високооплачувані («дорогі») співробітники, а заощадити багато на низькооплачуваних працівниках навряд чи вдасться. Помилково вважати, що талановиті і ефективні фахівці не зможуть знайти собі застосування в змінних умовах. Вони, мабуть, швидше за інших уміють адаптуватися, і досягати особистого успіху в нових ситуаціях.
Ті, компанії, які зможуть швидко перебудуватися під нові кризові умови, зможуть узяти собі в штат висококваліфікований персонал, що потрапив на ринок праці в результаті буму скорочень. А при умілому керівництві талановиті співробітники, поза сумнівом, приведуть компанію до лідерства на ринку.
Отже, якщо Ви в кризовій ситуації вибираєте стратегію лідерства, тоді потрібно зробити упевнений крок у бік змін в бізнесі і підвищення ефективності існуючого персоналу.

Read the rest of this entry…

ефективність, керівник, мотивація, показник, співробітник,

Народження і смерть дебіторської заборгованості

Як возникает дебіторська заборгованість , чому вона росте або раптом падає, від чиїх підступів або подвигів залежать її трансформації? Існує таке стійке выражение «управління дебіторською заборгованістю», яке народжує в свідомості ілюзію, что дебіторська заборгованість – це щось цілісне і нероздільне, з одного боку, і що існує якийсь дресирувальник або пілот надзвукового літака, який управляє звіром на ім’я «дебіторка», з іншою.
Read the rest of this entry…

борг, заборгованість, клієнт, операція, політика, співробітник,

Ризики проекту автоматизації

Основна частина нашого життя проходить на роботі. Приходимо ми туди, щоб запрацювати грошей, отримати знання і досвід, добитися визнання і піднятися по службових сходах. У різні фази свого життя на роботі ми переслідуємо різні цілі. По суті, наше життя – це набір проектів різної тривалості і різного масштабу: від маленьких до глобальних.

Навіщо робити проект свідомо неуспешним? Не дивлячись на те що і такі завдання мають місце, все-таки велика частина проектів налаштована на їх успішну реалізацію. Щоб проект був успішний, команда повинна передбачити всі проблеми, з якими можна зіткнутися при виконанні робіт, і знати, як на них реагувати.

Хотілося б звернути увагу на деякі ризики, з якими нерідко стикаються при виконанні проектів. При реалізації будь-якого проекту перш за все взаємодіють один з одним люди, що його виконують, – як з боку виконавця, так і з боку замовника. А там, де присутній більш за одну людину, завжди відбувається конфлікт інтересів.
Звідси і витікає б про льшєє кількість ризиків. Подальший виклад умовно будемо в основному вести з боку виконавця.

Людський чинник

Read the rest of this entry…

замовник, проблема, ризик, співробітник, сторона,

Сім секретів успіху на шляху змін в ІТ

Сім секретів успіху на шляху змін в ІТ Перехід до сучасних моделей надання ІТ послуг і впровадження інформаційної системи управління ІТ справа непроста і «морочлива». Достатні багато «провальних» проектів реформування ІТ на підприємствах на основі сервісної моделі. Як можна виправити ситуацію?

Read the rest of this entry…

етап, зміна, підхід, співробітник,

Практичні питання організації ефективних комунікацій

В період кризи всі компанії шукають нові резерви в своїй діяльності. Нерідко великі можливості для підвищення ефективності бізнесу таяться в таких, здавалося б, простих елементах, як організація внутрішніх комунікацій.
Не дивлячись на очевидну важливість добре організованого обміну інформацією і велика кількість методичного матеріалу з цього питання, недоліки в організації внутрішніх комунікацій зустрічаються досить часто. У статті розглянуті деякі типові помилки організації взаємодії співробітників компанії

Read the rest of this entry…

взаємодія, керівник, нарада, питання, співробітник,