Методичні основи роботи товарних менеджерів

Оборотні кошти є найважливішим ресурсом торгової компанії. Тим важливіше забезпечити співробітників, керівників цим активом, повноцінною методологією, а процедуру оцінки їх діяльності – об’єктивними критеріями. У статті розглянуті методичні основи виконання обов’язків товарного менеджера торгової компанії.

За роки роботи топ-менеджером і управлінським консультантом авторові часто доводилося стикатися з ситуацією неефективного використання оборотних коштів . Ознаками цієї ситуації є:

  1. Проблеми ліквідності. Простіше кажучи, весь час не вистачає гроші на оплату товарів і послуг.
  2. Низька рентабельність і погана оборотність робочого капіталу.
  3. Утворення проблемних активів: простроченої дебіторської заборгованості, неліквідів на складі і проблемних авансів постачальникам.

В багатьох видах торгового бізнесу, до яких відносяться, наприклад, дистрибуція, комплексне постачання на промисловий ринок, роздрібна мультибрендовая торгівля, значна частина оборотних коштів зосереджена на складі. Разом з тим, в компаніях, що знаходяться на ранніх стадіях розвитку, нерідко цією істотною частиною активів ніхто реально не управляє.
Точніше кажучи, рішення відносно товарного запасу, звичайно, ухвалюються, але приймаються на основі особистих і групових інтересів, інтуїції, положення в ієрархії, але не на основі критерію ефективності. Результат такого управління виявляється у вищеперелічених ознаках.

Отже, на певному етапі розвитку компанії, бізнес якої вимагає значного товарного запасу, визріває необхідність появи співробітників, керівників відповідною частиною активів.
У зарубіжній класифікації посади цих співробітників називаються product або commodity менеджерами, в російській – менеджерами і керівниками товарних груп і категорій, ми називатимемо їх товарними менеджерами .

Read the rest of this entry…

асортимент, запас, клієнт, постачальник, товар,

Практика оптимізації товарних запасів і асортименту компанії

чи Можна зменшити рівень товарних запасів, уникнувши скорочення асортименту? Як вивести на ринок нові товари і не допустити утворення «неліквідів»? Як максимально використовувати можливості сучасних інформаційних систем для оптимізації оборотних активів компанії? У даній статті ми спробуємо знайти відповіді на ці і інші питання.

Нові економічні умови

Ринкові умови, що склалися на російському ринку за останній рік, примусили багато компаній переглянути свою стратегію управління оборотними активами.
Якщо раніше, використовуючи недорогі короткострокові кредити, можна було дозволити собі фінансувати не тільки поточну діяльність, але і проекти, направлені на розвиток підприємства, то сьогодні в умовах обмеженого доступу до кредитних ресурсів на перше місце встає питання забезпечення мінімально необхідного рівня ліквідності і платоспроможності компанії, тобто елементарного виживання.
Про проекти розвитку доводиться забути до кращих часів. Як мовиться: “Не до жиру – бути б живу”. І все це – на тлі загального падіння купівельного попиту по багатьом галузям економіки.
Зрозуміло, що в такій ситуації багато компаній вимушено знижувати свою ділову активність, об’єми продажів і виробництва – загалом, скорочувати оборотні активи, “вилучаючи” з обороту такі необхідні сьогодні вільні грошові кошти.

Багатьом довелося переглянути своє відношення до дебіторської заборгованості, короткострокових фінансових вкладень, мінімального запасу вільних грошових коштів. Одним з вимушених заходів також стало скорочення товарних запасів торгових компаній. Звичайно, здорово, якщо зниження товарних запасів відбувається за рахунок їх оптимізації і зниження періоду оборотності.
А що коли необхідність скорочення товарних запасів приводить до зменшення асортименту? Адже зрозуміло до чого це може привести завтра – до зниження об’ємів продажів в порівнянні з минулими періодами. І це зараз, коли покупці стали менш активними і широкий асортиментний ряд є одним з ключових чинників, що дозволяють утримати рівень продажів на прийнятному рівні.

Read the rest of this entry…

асортимент, запас, каталог, магазин, товар,

Методика управління асортиментом і товарним запасом торгової компанії

В умовах економічної кризи однієї з центральних проблем бізнесу є дефіцит оборотних коштів. У торгових компаніях істотна частина оборотних коштів знаходиться на складі, тому завдання ефективного управління товарним запасом і асортиментом в цілому, в період кризи стає життєво важливою.
Особливо гострою проблема оптимізації асортименту і товарного запасу є для таких бізнесів як комплексне постачання товарів на промисловий ринок, роздрібна для опту торгівля в мультибрендовых компаніях, широкопрофільна дістрібьюция.

Read the rest of this entry…

асортимент, закупівля, запас, постачальник, постачання,