Точка зору три фази кризи ризики і рішення

Протягом останнім часом в будь-якому професійному середовищі активно обговорюються питання, пов’язані з оцінкою розвитку ринку в умовах кризи. Дана стаття є спробою систематизувати ряд особистих спостережень, зроблених як на основі власного досвіду, так і в ході спілкування з колегами.

Те, що прийнято називати «кризою», насправді не є однорідним процесом: у нім можна виділити три фази і кожній фазі будуть властиві свої особливості. Три ці фази – передкризова, кризова і період відновлення, який приведе не до такого бурхливого, але плавного зростання економіки, вимагають різних управлінських рішень.

Для того, щоб керівникам виділити основні напрями додатку зусиль в ситуації кризи, необхідно, в першу чергу, проаналізувати основні небезпеки, ризики, характерні для кожної фази і, відповідно, розробляти рішення необхідні для мінімізації цих ризиків.

Перша фаза кризи , яка вже почалася в Росії, – це очікування кризи, фактично «передкриза». Ринок коллапсируєт, але не тому, що закінчилися фінанси, виникли реальні труднощі, а із-за паніки, що розповсюджується, і вичікувальної позиції тих компаній, які залишилися у відносно стабільному стані.
Рушаться всі звичні зв’язки, що збільшує невизначеність – не зрозуміло, кому можна вірити. В результаті ніхто нічого не робить. Логіка бездіяльності наступна: «у мене є гроші, але рахунку я не оплачуватиму, тому що не знаю, що буде далі».
Або інший приклад, основні рекламодавці не підписують контракти із ЗМІ наступного року, оскільки чекають, що розцінки поміняються, а ЗМІ у свою чергу не поспішають що-небудь міняти. Тому на ринку тривожне затишшя.

Специфіка передкризової стадії полягає в тому, що вона, по-перше, короткострокова. У нас не такий великий досвід подолання криз, але ймовірно, цей етап продовжиться 2-4 місяці. По-друге, на цій стадії не працюють ніякі управлінські інструменти, окрім найпримітивніших: короткострокове прогнозування і оперативне ухвалення рішень.
Третя особливість, про яку, на жаль, ряд колег-консультантів забуває, коли дає рекомендації – різко збільшена ціна часу, як ресурсу. Тому рекомендації «розробити стратегію», «упровадити систему грейдов» або «провести оцінку співробітників», зараз не життєздатні. Якщо в компанії до кризи не була збудована система управління і обліку, то доводиться обходитися тим, що є.

Зрозуміло, виникає питання, яким чином здійснювати прогнозування в ситуації підвищеної невизначеності, на які дані спиратися? Можна запропонувати декілька послідовних рекомендацій.

1. Прогноз реального доходу в короткостроковому періоді

клієнт, криза, рішення,
  1. СМК – інструмент утримання клієнтів в умовах економічної кризи
  2. Управління дебіторською заборгованістю в умовах фінансової кризи
  3. Ефективне управління персоналом в кризовій ситуації завдання і рішення
  4. Інформаційні технології в управлінні підприємством в умовах кризи
  5. Що змінилося в управлінні компанією в нових економічних умовах Інтервю з Генеральним директором Краснодарського і Волгоградського філіалів ТД Корсо-експерт Сергієм Бельцом

Pages: 1 2 3 4 5 6 7