Як скоротити витрати на ІТ або збільшити дохід від надання ІТ послуг

Введення



Даний матеріал застосовний до компаній будь-якого розміру і профілю, як до замовників ІТ послуг, так і постачальникам. Питання скорочення ІТ витрат для замовників послуг, і зниження собівартості послуг для постачальників є завжди украй актуальним. У кожній зрілій області діяльності людини сформовані свої еталонні моделі, які консолідують всі досягнення по напряму.
Для ІТ послуг такий досвід зібраний в бібліотеці передового досвіду ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Ми користуватимемося поряд термінів цієї бібліотеки.

Почнемо з простого. Приклад скорочення витрат на 80%!

В одній крупній торговій компанії, з якою довелося нам працювати, в ході проекту Замовник отримав несподіваний результат: він скоротив ІТ витрати на 80%! Фантастика? Як це вийшло? ІТ бюджет замовника був більш-менш стандартним: близько 50% бюджету займали послуги зв’язку, 30% – підтримка систем, 20% – підтримка робочих місць і «заліза».
Замовник купував ІТ послуги у своєї «ІТ дочки», з одного боку – зовнішній компанії, але з іншої – повністю керованою. Приклад показовий тим, що в даному випадку не мало значення, чи купуються послузі на стороні (аутсорсинг) або виявляються своїм ІТ підрозділом.

Все почалося з опису послуги «забезпечення роботи бухгалтерської системи». Розписали, що ж робиться в ході цієї послуги: встановлюються нові версії, консультуються користувачі, робляться резервні копії і т.д. і вносяться зміни в систему: звіти, форми і т.п. Директор попросив розписати вартість по всіх роботах цієї послуги.
З’ясувалося, що 90% витрат доводиться саме на внесення змін по заявках бухгалтерії! (Ситуація дуже поширена). Вирішили з цієї послуги виділити зміни окремо. І оплачувати їх за кожну зміну окремо. При цьому директор на первинний період призначив візувати заявки на зміни свого заступника.
У перший же місяць потік заявок на зміну практично вичерпався! Зам.директора погоджував всього дві заявки! Куди поділися інші? При розгляді заявок виявилося, що частину робіт по не стандартних звітах було перекладено на ІТ службу, частина заявок ради підвищення зручності роботи бухгалтерія не змогла пояснити – було не ясно, як кількісно це відіб’ється на роботі бухгалтерії.
А задавалися саме ці питання: ми витрачаємо гроші – що отримаємо в замін?

Досвід сподобався, був поширений на інші системи, і там теж були отримані аналогічні результати. Це стосувалося і послуг зв’язку: з’ясувалося, що з погляду директора (не користувачів, це принципово важливо!) не така вже велика критичність передачі даних, і платежі за зв’язок були скорочені. Це відносилося і до ряду резервних каналів зв’язку.

директор, каталог, користувач, параметр, послуга, постачальник,
  1. Результати для каталог
  2. Витрати на фінансування бізнесу в галузі крупнооптової торгівлі
  3. Практика оптимізації товарних запасів і асортименту компанії
  4. IT-аудит знову в моді
  5. Концепція єдиного інформаційного простору в управлінні ІТ службою

Pages: 1 2 3 4